Kerékpártúra - MC-BUBU 2006
én bringával
Reggel 07. 00 órakor indultam.
  Sárbogárd irányába, a Nagykarácsonyi Sóhordó bekötőútnál találkoztam haverommal. Idáig megtettem 20 km-t.
  Utunkat folytattuk Sárbogárd - Mezőszilas irányába, majd Lajoskomárom - Siójut - Siófok irányába.
  A siófoki hajóállomás után a déli-parton haladtunk tovább Balatonszemesre, ahol a mai napot befejeztük. Strandolás, napozás, és nyugovó.
  Az idő jó volt, leszámítva az erős szembe és oldalszlet, ami az egész úton kísért minket.
  Idáig 125.65 km-t tettünk meg, viszonylag lassú tempóban. Délután érkeztünk.
  A tó vize ekkor 21 C. fokos volt.
a balaton - szántód
sió csatorna
  Reggel 08. óra körül indultunk tovább, a déli-parton Fenékpuszta irányába.
  Esős idő volt. Először, délelőtt csak gyengén esett, és eljutottunk Fonyódig. Itt felmentünk a hegyre. A kerékpárokat felcincáltuk a domboldalon. Nem volt könnyű, annyi csomaggal. Erősen elkezdett esni az eső. A hegy másik oldalán legurultunk, és az eső elől fedezéket kerestünk. Igazán meg sem áztunk, és a cuccaink szárazak maradtak. Az utunkat folytattuk Balatonmáriára, ahol sörözésbe kezdtünk, ismét az eső miatt. Kb. 2 órát álltunk, mire alábbhagyott. Balatonberényben is megálltunk.
  A Zala folyó után, Fenékpusztánál betértünk a 400 éves kocsmába, a Berki csárdába. Ezután megtekintettük a Fenékpusztai romokat, majd folytattuk Sármellékre, ahova este 21 óra körül érkeztünk. Itt tábort vertünk.
  Idáig 189.38 km-t tettünk meg, Balatonszemes - Sármellék között 63.73 Km-t, a mai napon, sok megállással. Ez a nap volt a legrövidebb kerékpáros szakasz.
fenék - fenékpuszta
esős badacsony
valcum castrum - fenékpuszta
valcum festménye a berki csárdából
  Egész éjjel szakadt az eső, de a sátor nem ázott be, és mindenünk száraz maradt.
  Reggel 09. óra körül indultunk tovább, Zalavár - Balatonhídvég érintésével a Kányavári szigetre. Gyönyörű hely. Itt már jó idő volt. Sütött a nap, és csak ritkán felhősödött. Kb. 3 órát eltöltöttünk itt. Innen tovább Zalakomárra, át Zalakarosra, majd Zalaszabar utáni leágazónál letértünk Zalavár irányába. Megnéztük a Récéskúti-bazilika romját, meg egy-két romot, ami a Kis-Balaton ház környékén található. Innen vissza Zalaszabar felé, és Zalaapáti - Alsópáhok útvonalon Keszthelyre mentünk tovább. Megtekintettük a Festetich-kastélyt, és továbbindultunk Rezi-be, majd föl a Rezi-várba. Itt vertünk tábort.
  Idáig 271.54 km-t tettünk meg, Sármellék - Rezi-vár között 82.16 Km-t a mai napon, sok-sok emelkedővel. Többet lassítottak a tempón, mint amennyit a lejtők gyorsítottak, a Rezi-várhoz csak feltolni tudtuk a csomagokkal teli kerékpárt. Toltuk a kerékpárt, így mérhető volt a gyalogos szakasz is.
én a Rezi-várban
Tökéletes éjszakánk volt. A vár szellemeivel, akik vigyáztak ránk. Reggel 6 körül ébredtünk, de csak 9 körül indultunk el, a hegyen keresztül Zalaszántó felé - és el sem tévedtünk. Pedig nem volt egyszerű, és majdnem végig toltuk úttalan utakon, ösvényeken, vízmosásokban. Kiértünk a Zalaszántói útra. Innen tartottunk tovább Sümegre. Feltoltuk gépeinket a várhoz, majd le.
  Bementünk az őskori kovabányába, majd innen földúton elindultunk Sarvaly felé, ami nem igazán jött be. Elfogyott a földút. Méteres gazon, kőbányák között és egy vasúti töltésen átcincálva megtaláltuk a Sarvalyi betonutat, és ezen haladtunk tovább Sarvaly felé. (Térképet böngészve találtuk meg, sikeresen). A Sarvalyi vadászháztól tovább sáros földúton megpróbáltuk felkutatni a középkori Sarvaly falu romjait, ami részben volt sikeres. (A helye megvan, de sajnos zárt területen, és nem volt nyitva). Szomorú. A falu a tatárjáráskor pusztult el, a romokat megközelíthetővé kellene tenniük. Mire az erdőből nagynehezen kikeveredtünk, elkezdett szakadni a jégeső. Csak részben áztunk, mivel Uzsa község vasútállomásán menedéket találtunk. Az eső elmúltával Lesencetomaj irányába elindultunk a balatongyöröki kilátóhoz, innen pedig Szigligetre, ahol tábort vertünk.
  Idáig 339.75 km-t tettünk meg, Rezi-vár - Szigliget között 68.21 Km-t, a mai napon, sok-sok emelkedővel és gyalogtúrával. Az egyik legkalandosabb útszakasz. A kerékpárt toltuk, így mérhető volt ez a gyalogos szakasz is.
A Rezi-vár
hegytetőn a Rezi-vár
Sümegi-vár
Az utunk lefele a hegyről
Én a Szigligeti várban
  Tökéletes éjszakánk volt. Itt is. Melegszik az idő. 8 körül indultunk tovább, fel a szigligeti hegyekre. A falut és a várat körbejártuk.
  Innen Badacsonyba vezetett az utunk, ahol Strandoltunk kb. 2 - 2.5 órát. A víz 19 - 20 fokos volt.
  Strand után irány a hegy. A kerékpárokat a Szegedy Róza háznál hagytuk, mivel a bazaltlépcsőkön nem jutottunk volna velük előre. A stranddal és a hegyi gyalogtúrával el is ment a nap. Kb. délután fél 6-kor jöttünk le a hegyről.
  Továbbindultunk a Káli-medencén keresztül Zánkára, majd a tó körüli kerékpárúton Tihanyba, ahol tábort vertünk.
  Idáig 406.00 km-t tettünk meg, Szigliget - Tihany között 66.25 Km-t, a mai napon, sok-sok gyalogtúrával. A hegyi területeken nem volt nálunk a kerékpár, valószínűleg több km-mel meghaladtuk a mai napon megtett utunkat.
Balatongyörökről
Szigligeti vár
Kilátás Szigligetről
Tökéletes éjszakánk volt. Itt is. Tényleg melegszik az idő. A reggeli strandolás után áttekertünk Tihany nyugati oldalára, kicsit nézelődtünk, majd áttekertünk Balatonfüredre.
  A Berzsenyi forrásnál kajáztunk, megpihentünk, és hazafelé vettük az irányt. Hosszú útnak nézünk elébe.
  Strandolni megálltunk Balatonalmádiba, majd irány Balatonfűzfő. Idáig jó volt az út.
  Balatonfűzfőtől gyakorlatilag hazáig széllel szemben vagy erős oldalszélben tekertünk. Rettenetesen lassan haladtunk emiatt, végig 13 - 18 km/h-val.
  Csak este 20.30-ra értem haza.
  Hazáig 534.59 km-t tettünk meg, Tihany - Dunaújváros között 128.59 Km-t, a mai napon, erős szélben. Ez a nap volt a leghosszabb kerékpáros szakasz.
Napkelte Tihanynál
Balaton - Nyugati medence
Balaton Balatonalmádiból
Fűzfői öböl
Kilátás Badacsonyból
Nagyon tuti túra volt, mégha az időjárás meg is zavarta, le is rövidítette egy kicsit.
  Eredetileg 600 km-re terveztük, jóval több látnivaló beiktatásával, de igazán el is számítottam magam. A hegyi utakon, ahol csak tolni lehet, nem lehet haladni. Ugyanígy közbeszólt az eső, továbbá az erős szél.
  Mindentől függetlenül gyönyörű volt. A déli-part nyüzsgését szándékosan hagytuk ki, a Kis-Balaton csendje viszont magával ragadó. Aki erre jár, figyelmébe tudom ajánlani Zalavárt, a Kányavári-szigetet, Fenékpusztát. Rossz volt innen bemenni Keszthelyre, a Festetich kastélyt övező nyüzsgésbe. Igaz, Keszthely is gyönyörű.
  Aztán ismét jött a csend. A Rezi-vár és a hegy magával ragadja az embert. Aki szereti a hegyi túrákat, ez igazán megfelelő hely. A várat mindenképpen meg kell nézni, ráadásul maga a vár igazán csodálatos helyen van. Lefelé a hegyi, erdei ösvény se semmi.
  Sümeg után Balatongyörök, szépkilátó és Szigliget. Szigligetet emelem ki, a hegy és a falu túrázóknak tökéletes. Bár nagyjából be van építve, a vár építői gyönyörű helyre tervezték ezt a várat. Körbe tökéletes a kilátás a Balatonra és a vulkanikus hegyekre, a keszthelyi-hegységre. Ugyanígy Badacsony is. Itt nincs vár, de egy igazi, itteni hegyi túrát nem igazán lehet elfelejteni. A táj magával ragadó, a hegyről a kilátás csodálatos.
  Ez egy rövid, durván 540 km-es kerékpártúra, ebből a Balaton körüli védéken "csak" 360 km-t kerekeztünk.
  Jövőre is megpróbáljuk, egyértelmű célpontként a Balaton-felvidéket.

INFORMÁCIÓ
KERÉKPÁRTÚRA LAP
Még több, a kerékpártúrákkal, túrázással kapcsolatos oldal, linkgyűjtemény
(link a gombsorban)
KIVÁLÓ KERÉKPÁROS TÚRÁK
TEHETŐK EZEKEN A HELYEKEN!

ELTŰNT ÁRPÁD-KORI VAGY KÖZÉPKORI FALVAINK

YOUTUBE CSATORNÁM

Túrahelyek, kirándulások, Állatok, állatvédelem

Frissülő videók
IRATKOZZ FEL!

YOUTUBE CSATORNÁM

MC-BUBU, Hungary, Dunaújváros 2006-2007. Frissítve: 2018.11.26.